Kvinnemagasinet FemelleVåre bloggereBlogge hos oss?Ukens konkurranseFå nyhetsskriv

Arkiv for kategorien 'Reise'

Hjelp – som tiden flyr! Hvordan noen mennesker rekker å blogge på heltid når de har småttiser hjemme klarer jeg ikke å fatte å begripe, jeg har i alle fall ikke sjans! Nå er det godt over en måned siden sist jeg tittet innom, og i mellomtiden har vi hatt en fantastisk sommer (som jeg håper alle dere har hatt også), og så har vi nettopp vært på vår første sydenferie sammen som familie.

22kreta

23kreta

Vi reiste en uke til Kreta den 25. august og turen gikk over absolutt all forventning. Nå har jo vi reist mye med Linde, så på bakgrunn av tidligere erfaring var vi ikke redde, men jeg skal innrømme at jeg var bittelitt betenkt siden flyreisen var betydelig lengre, og man er litt mer permanent låst i utlandet. Men det gikk altså så bra. Vi reiste på kvelden/natta begge veier, og hun sov faktisk hele veien på begge reisene. En drøm.

20kreta

16kreta

Vi bodde på et fantastisk familiehotell like utenfor Platanias. Dette var et veldig stort hotell som var godt tilrettelagt for barn og familier, og er absolutt et hotell vi kunne tenkt oss å reise tilbake til når Linde blir større og vil få mer ut av fasilitetene. Det var blant annet en babyclub der som vi benyttet oss av et par ganger. Da var vi der sammen med henne så hun fikk omgås litt med andre babyer.

Ellers ble det underholdning for henne hovedsakelig i skyggen ved bassenget. Det var to bassengområder på hotellet – det største var helt nede ved stranda og restaurantene, og var det området som de fleste benyttet seg av. Og så var det et mindre område med tre små bassenger og et barnebasseng litt lenger opp på området som var det vi benyttet oss av. Dette var nærmest leiligheten vår, og faktisk helt ved siden av leiligheten til foreldrene mine, så det ble mest praktisk. Her var det også mye mindre folk så det var lettere å ta litt plass med Linde.

4kreta

2kreta

21kreta

Vi var også på stranda et par ganger, men det var ofte store bølger så det var ikke like lett å kunne avkjøle Linde der. Men for en liten stund gikk det helt fint. Selv om Linde ikke kommer til å huske noe av denne ferien har hun storkost seg. Hun var smørblid stort sett hele ferien, men de to siste dagene ble det godt over 30 grader, så da merket vi at hun var litt mer utilpass og urolig, at hun trengte mer søvn og sutret litt lettere. Men det må da være lov :-)

11kreta

6kreta

8kreta

9kreta

Ellers var det overraskende lett å overholde rutinene hennes selv på ferie. Hun pleier å våkne rundt klokken 09 hvor hun er våken en time før hun trenger en dupp. Vi hadde inkludert frokost på hotellet, så denne timen passet perfekt til å gå ned å spise. Hotellet hadde forøvrig den beste frokostbuffeten jeg har vært borti noen gang. Så rundt klokken 10.30 var hun klar for dupp, og da gikk til vi tilbake til rommet så Linde kunne sove en times tid, før vi gikk enten til bassenget eller stranda i 11.30-tiden. Rundt 14 var det på tide med lunch, og så dupp, så da ble det en pause fra sola i en drøy time, før vi fikk siste runde med sol og bad frem til omtrent 16.30.

1kreta

Etter dusjing, ny dupp og grøt, gikk vi ut for å spise middag i 18-tiden. Linde pleier å være i seng til 20.30, men denne uken ble klokken fort 21.30, så det var vel det eneste som ble annerledes i forhold til rutiner :-)

10kreta

5kreta

12kreta

Vi spiste middag på hotellet tre ganger, med forskjellig fantastisk mat hver gang. Vi spiste så mye mat på denne turen at jeg merket at klærne var trangere da vi reiste hjem, haha. Men ferie er ferie. Den ene kvelden var Andreas og jeg ute å spiste middag alene, en ordentlig date, da mine foreldre hadde kvalitetstid med Linde på hotellrommet.

15kreta

14kreta

18kreta

Vi har reist mye, både sammen med familiene våre, men også alene bare Andreas og jeg. Vi har vært opptatt av å komme oss ut å se litt og å oppleve kultur, noe som helt klart er mye lettere når man ikke reiser med små barn. Vi var forberedt på at dette kom til å bli en annen type ferie enn vi er vandt med, men vi har virkelig hatt det kjempefint på Linde sine premisser. Å reise med baby / små barn er ingen begrensning, man må bare planlegge litt annerledes og finne aktiviteter som passer for hele familien. Vi kommer i alle fall til å fortsette å reise mye med Linde :-)

– Charlotte

Da vi var på vår lille miniferie i Sverige for to uker siden var vi en tur innom Halmstad også, som er en utrolig koselig by som er verdt å besøke dersom man er i nærheten. Kjempehyggelige gater å rusle i, mange kjedebutikker, men også mange særegne butikker. I tillegg er dette en by som har mange flotte grøntområder, og veldig forseggjorte gater.

Halmstad19

Halmstad20

Halmstad3

Halmstad4

Halmstad18

Halmstad16

Halmstad22

Vi spiste lunch på en restaurant som heter Lotus. Vi spiste buffet med et fryktelig godt utvalg av sushi, og en mengde andre asiatiske retter, både sterke og milde. Her var det noe for enhver smak, virkelig, så jeg anbefaler en lunch her om man er innom Halmstad. Og det koster bare 89 kroner, og da kan du spise og drikke så mye du vil!

Vi var også innom Lager 157 som er et stort varehus med klær, men hvor det aller meste koster under 200 kroner. Vi kom dit 20 minutter før stengetid, men vi rakk allikevel å rive med oss klær til både Andreas, Linde Olivia og meg selv. Vi som egentlig bare skulle inn for å titte, haha.

– Charlotte

Forrige helg hadde vi vår første ordentlige familieferie, og turen gikk til Haverdal like utenfor Halmstad i Sverige hvor vi kjenner et par. De bor meget idyllisk til så vi kunne vel ikke bodd stort bedre. Vi pakket bilen klar med diverse underholdning som passer for en baby på knappe 5 måneder, og turet av gårde lørdag morgen.

Haverdal10

Med et par stopp var vi ikke fremme før nærmere 14.30, men turen gikk over all forventning da man ikke kan regne med så god tålmodighet av ei frøken på denne alderen, men hun sov deler av veien, og lekte resten.

Haverdal16

Husvertene våre bor ikke lange veien fra stranda, så vi hadde den fantastiske panoramautsikt over havet. Det var virkelig balsam for sjela med et par dager i den stillheten uten bilbråket som er i byen. Vi spiste middag ute på terrassen hver kveld, og fikk også med oss solnedgangen.

Haverdal13

Hav10

Haverdal15

Andreas og jeg fikk til og med litt alenetid innimellom, så vi benyttet blant annet sjansen til å sykle oss en tur i nabolaget. Vi fikk låne to el-sykler, så vi kom betydelig mye lenger uten å bli slitne i det hele tatt, haha. Det ble også årets første bad på oss begge, vannet målte 19,8 grader, så det var ikke verst, men kunne godt ha vært et par grader mer.

Hav2

Hav1

Haverdal12

Ellers var vi en tur innom en gård hvor de lagde ordentlig italiensk is, og vi ruslet en tur i ganske så frodige omgivelser. Vi storkoste oss hele «helgen» alle tre, og vi gleder oss allerede til vi skal tilbake å besøke de ved en senere anledning.

hav3

hav5

hav6

hav9

Hav7

Hav8

Vi har ikke de helt store ferieplanene ellers i sommer, så de blir nok en del slike småutflukter når vi finner det for godt. Kanskje vi ender opp med en spontan restplasstur til sydligere strøk mot slutten av sommeren hvis prisen tilsier det. Vi har sett litt tidligere, men å betale mellom 20 og 30.000 kroner for en uke synes jeg blir hinsides drøyt. Så vi tar resten av sommeren som den kommer. Ønsker alle en fin sommer og ferie :-)

– Charlotte

Jeg har alltid vært veldig glad i å reise. Det kommer nok av at vi har reist mye med pappa opp igjennom årene og hatt så mange fine opplevelser, og det gir jo selvfølgelig mersmak. Jeg har også vokst opp med beskjed om at dersom jeg får muligheten til å reise, reis. I 2009 var jeg på min første utenlandstur «alene», da ei venninne og jeg reiste på språkreise til California i en måned. Året etter møtte jeg Andreas, og i 2011 var vi på vår første kjærestetur til Rhodos. Etter det har vi reist til utlandet hver sommer.

thailandcollage

Selv om vi har vært studenter gjennom de fire siste årene begge to og økonomien ikke har vært super, har vi fortsatt tatt oss råd til en ferie. Vi har prioritert å bruke det lille ekstra vi hadde av penger på reiser og opplevelser, fremfor øl på byen hver helg som veldig mange andre studenter. Til syvende og sist handler det om prioriteringer, og vi har ikke angret et eneste sekund. Vi sitter igjen med så mange fine mine som vi aldri i verden ville vært foruten.

usacolage

I år derimot, har vi overhodet ingen planer for sommeren, og det føles veldig rart. Ingen forhåndsbestemte reiseplaner i alle fall. I år har vi litt forskjellig vi må spare til, så en dyr ferie har vi måttet legge på hylla. Du skal derimot ikke se bort i fra at det blir en skikkelig spontan hopp-på-tur dersom vi finner noe ordentlig fint og billig.

hotel6

Santorini er et sted jeg har til gode og gjerne skulle vært. Vakrere europeisk øy tror jeg man skal lete lenge etter. Landsbyene, utsikten, strendene, de hvite murhusene med blått tak <3 Jeg synes alltid det er så spennende å besøke gamle byer og ruiner, og på Santorino finnes Akrotiri, en 3500 år gammel minosik landsby bevart i vulkansk aske. Den skal være ganske godt bevart, og skal visst ikke være så ulik Pompei.

hotel5

hotel4

Jeg fant Santorini Princess Luxury Spa Hotel via Hotels.com, og forelsket meg med en gang. Hotellet er helt magsik, og bare utsikten er verdt et besøk. Det har også fått 4,8 av 5 på TripAdvisor så det virker rett og slett som om hele pakka er vanvittig bra. Det faller kanskje litt utenfor den prisklassen vi har råd til i år, men det er lov å drømme, og om det plutselig skulle dukke opp noen restplasser er ikke jeg vanskelig å be!

hotel7

hotel8

Har dere noen spennende planer for sommeren? :) Dersom dere har planer om å reise, men ikke har booket hotell enda anbefaler jeg dere å sjekke ut hotels rabattkode. Sjekk også ut rabble.no for flere rabattkoder.

gol8

gol7

De siste timene i Gol bestemte vi oss for å prøve å få mest mulig ut av og prøve å få sett litt mer av stedet, så vi gikk en god tur. Vi hadde store forhåpninger om å se stavkirken, så vi endte opp i Gordarike Familiepark. Til vår store fortvilelse hadde parken dessverre stengt for sesongen, så det så mørkt ut en lite stund. Helt til vi oppdaget en sti mot gjerdet. Med et akkurat stort nok hull i.

gol11

gol10

Problem solved, og vi fikk sett stavkirken vår. Jeg skal ikke reklamere for at vi tresspasset på denne måten, for det er jo selvfølgelig ikke greit. Vi var veldig forsiktige, inn for å knipse noen bilder og rett ut igjen, så vi gjorde ikke noe galt utover dette.

gol4

gol1

gol2

gol9

Etter snarvisiten i Gordariket tuslet vi tilbake til hotellet for en kopp kakao og litt varme foran peisen i resepsjonen mens vi ventet den siste tiden. Vi har hatt det så fint her oppe, og kommer garantert tilbake ved en senere anledning. Håper dere har hatt en fin helg :)

– Charlotte

Åå, det ble litt sent i går så det var ikke den enkleste sak i verden å komme seg opp til frokost i dag. Men det var verdt det. Vi koste oss glugg ihjel fra morgen til kveld, og det er ordentlig synd at helgen snart er over allerede. Om et par timer skal vi dessverre vende nesa hjemmover og tilbake til hverdag, jobb og skole i morgen. Her kommer et lite bildedryss fra hotellet.

pers1

gang1

biljard

Hotellet har noe for envher å by på. Store og koselige oppholdsrom, bibliotek med biljardbord, spillrom med det du kan tenke deg av spilautomater, bowlingbane, Tropicana badeland, spa-avdeling, flott buffet-restaurant, grill og sportsbar, bar med livemusikk i helgene, gangavstand til alt du trenger av butikker, og nærhet til alpinanlegg, Golsfjellet og Storefjell.

restaurant

restaurant1

Hotell1

hotell5

hotell4

Restauranten er så flott. Man får følelsen av å være på et skikkelig hjemmekoselig hyttekjøkken, fullt av sjel. Jeg får skikkelig ro i kroppen av å være i slike omgivelser. Dette var nødvendig, og jeg håper det ikke blir så lenge til neste gang.

– Charlotte

I skrivende stund befinner vi oss i Gol på Pers Hotel hvor vi skal tilbringe helgen. Jeg har så mange fine minner fra dette hotellet, vi pleide ofte å reise hit på julebord med familien da jeg var yngre, og jeg har alltid kost meg så innmari her. Så nå tenkte jeg at det var på tide å ta med Andreas, og når vi begge fikk fri i valentines helgen var det done deal.

Pers

pers1

Hotellet er så koselig. Jeg får skikkelig høyfjellshotell-følelse her, og det er så deilig med litt andre omgivelser enn storby. Vi var her oppe i 15-tiden, og har orientert oss litt, fyllt opp minibaren og sikret oss noen dråper fra polet. Nå skal vi straks hive oss rundt og gjøre oss klare til en bedre buffet nede i restauranten. Jeg gleder meg sånn! Selv om jeg nesten gleder meg enda mer til frokosten i morgen. Det er lite som slår en skikkelig hotellfrokost.

stue

soveromI morgen har vi planer om å ta dagen rolig med litt spa og boblebad, så får vi se etter hvert hva annet den kan by på. Ønsker alle ei riktig fin helg :)

Annonse

Nå er vi allerede midtveis i september, og det er ingen tvil om at høsten er i anmarsj til tross for at sommeren har kjempet med nebb og klør for å holde seg fast. Jeg synes det allerede er en hel evighet siden vi var ute å reiste i USA, selv om det ikke er mer enn to måneder siden. Til tross for dette, er jeg uansett klar for en ny tur. Jeg har sittet å drømt meg litt bort i det siste, nærmere bestemt til Danmark og København. Jeg vil på kjæresteweekend.

Jeg har alltid vært glad i å reise, og jeg er evig taknemlig for at jeg har en kjæreste som liker det like mye som meg. Det gjør ting så mye lettere, og forhåpentligvis blir det en enkel sak å overtale A til å tro at dette er en like god idé som jeg tror. Siden vi er studenter må slike ting planlegges litt i forveien, både med tanke skolearbeid, men også ikke minst budsjett. Så med dette i tankene, gjorde jeg et søk på hotelspecials.no og fant frem til et hotell som er midt i blinken for oss, nemlig Avenue Hotel.

hotell4

Avenue Hotel (direkte link her) er et trestjerners boutiquehotell med døgnåpen designbutikk og ligger i en flott klassisk bygning fra 1800-tallet. Hotellet har moderne rom med kjøleskap, flatskjerm TV og internettilkobling. Med en desinginnredning, sengetepper fra Missoni og lamper fra Bestlite skal vi nok kunne sove godt.

Hotell2

Hotell1

Avenue Hotell har egen bar, lounge, og lun takterrasse, noe som gjør det til et utmerket sted for kos og kanksje litt romantikk en kjølig høstkveld i København.

hotell6

Hotell3

Hotellet har også en egen frokostrestaurant med mange ferske fristelser, så her vil nok alle finne noe de liker. Et hotell med frokostbuffet og godt utvalg er vitkig for meg i forbindelse med valg av hotell. Når man betaler så mye penger for å sove borte, så hører liksom en god frokost med synes jeg. En god start på dagen er viktig.

hotell5

Avenue Hotel har en sentral beliggenhet i Kjøbenhavn, nærmere bestemt Frederiksberg, og ligger i nærheten av Strøget, samt omtrent 1,5 km fra Tivoli. Man kan også leie sykler på hotellet hvis man vil litt lenger på oppdagelsesferd. Dette er noe vi fikk skikkelig mersmak på da vi leide sykler i Cental Park i sommer, så å oppleve Kjøpenhavn på sykkel er absolutt et tilbud jeg tror vi kommer til å benytte oss av.

avenue bike

Hotellets tilbakemeldinger ligger i snitt på 7,9 av 10, i tillegg så mottok hotellet i 2011 prisen for beste lille hotell Danmark av Bloomberg television´s European Hotel Awards, så dette lover bra.

Akkurat nå strekker dessverre ikke tiden til, da det er mye skolearbeid og annet om dagen, men målet er å få til noe før jul. A og jeg har i utgangspunktet en plan om å være tidlig ute med julegaver i år, men det tror jeg ikke før jeg ser det. Jeg frykter det kommer til å bli litt glemt, så å kombinere en romantisk weekend med kvalitetstid med julegaveshopping i København hadde jo egentlig vært perfekt.

Flere som tenker å kombinere julegavehandelen med en storbyeferie i år? :)

– Charlotte

Vi hadde store planer om å tilbringe den siste hele dagen av ferien på stranden, men da det ble meldt dårlig vær ble det bassengdag i stedet. Jeg kan ikke tro at vi er hjemme igjen i morgen allerede, det føles som om vi bare har vært her en uke. Jeg hadde absolutt ikke hatt noe i mot å være både en og to uker lenger, vi har hatt det så utrolig fint her sammen med familien, og det blir trist å reise hjem.

basseng21

basseng30

basseng7

– Charlotte

Det er en drøy time å kjøre fra Kissimmee til nærmeste strand, så det har ikke blitt så alt for mange turer dit i løpet av denne måneden, men når vi først reiser forsøker vi å variere litt å teste ut ulike strender. I går var vi på Cocoa Beach, som var veldig fin, men den kan absolutt ikke måle seg med stranden i Sarasota, det var som å komme til himmelen. Vi hadde uansett en kjempefin dag med mange timer i sol,  mange brune kropper og mange blide sinn. Ferie <3

Cocoa1

cocoa10

cocoa15

– Charlotte

I forrige uke var det moro som stod på planen, og vi tok først turen innom Universal Studios i Orlando med en rekke filmrelaterte attraksjoner, etterligninger av kjente filmsteder og kjente filmstjerner.

Universal2

universal20

Universal4

Universal3

universal5

universal19

universal6

Parkens siste tilskudd som åpnet dagen før vi var der, var Harry Potters verden. For de som har sett filmene er det ikke noe problem å kjenne seg igjen, for kulissene er helt utrolig gjennomført. Vi var først innom Diagon Alley, før vi reiste videre til Kings Cross Station og tok Hogwarts Expressen fra plattform 9 og trekvart til Hogsmeade og Hogwarts.

Universal8

Universal17

universal18

universal9

Universal10

Universal16

Da vi ankom Hogsmeade var vi også inn i en ny park, nemlig Universals Island of Adventure. Parkene ligger rett ved siden av hverandre, egentlig oppleves det som en eneste stor park som er delt i to, av en litt stor Hard Rock Café. Vi  hadde walk-over billetter så vi kunne gå frem og tilbake mellom parkene og rekke alt, eller, det meste på en dag. Vi brukte den tiden vi hadde til disposisjon godt, og var ikke ute av parken før stengetid 22.00. Vi var jo i begge parkene i 2009 også, men det har blitt mye nytt i årene mellom, og så fikk vi tatt flere attraksjoner vi ikke tok sist gang, så vi fikk mye moro ut av turen denne gangen også.

Universal1

universal13

Universal11

Universal14

universal15
– Charlotte

På dagtid på fredag reise vi en tur til Key West (Floridas paradis), en 2,5 timers biltur fra Key Largo. Vi ruslet litt rundt i den utrolig koselige hovedgaten før vi reiste på stranda et par timer. Er man i nærheten av Florida Keys når man er i USA, er det absolutt verdt å ta turen helt ned til Key West. Det er virkelig en by med mye sjel.

Key west 5

key west 4

Key west 2

key west 3

Stranda var utrolig og med kritt hvit sand, men på grunn av storm litt tidligere var det dessverre en del grums (les: svart gjørme) i vannet inn mot land. Dette gjorde det litt kjedelig og litt ubehagelig å gå mye opp og ned fra vannet, og med den intense varmen som var den dagen holdt vi ikke ut på stranden mer enn i underkant av tre timer. Men vi var det i det minste, og opplevde det :)

Key west 7

key west 11

key west 8

Key west 12

key west 10

De siste fem dagene har vært full av fine opplevelser og minner for livet som jeg aldri ville vært foruten. Det er fantastisk å oppleve så mye fint sammen med de som betyr mest, familie og kjæreste. Det har derimot vært hektisk og mye frem og tilbake, og nå som vi er tibake i leilgiheten i Kissimmee kan jeg ikke annet enn å glede meg til et par lange late dag ved bassenget uten en eneste plan. Det blir deilig det :)

Charlotte

I går feiret vi en fantastik 4th of July på Key Largo, med en god middag ved hotellets strandrestaurant og fyrverkeri litt senere. Det var veldig annerledes å oppleve fyrverkeri på denne måten utenom nyttårsaften og kulde, men veldig deilig, og veldig idyllisk. Det ble sikkert gjort lit mer ut av dagen på litt større tettsteder og i byer, men vi fikk i alle fall en liten smakebit på hvordan nasjonaldagen feires her i USA.

4 juli

4 juli 6

4 juli 13

4 juli 10

Nå skal vi straks suse hjem mot Kissimmee, det blir deilig å komme tilbake til litt mer vante omgivelser. Ønsker alle en fin dag :)

– Charlotte

I går kveld hadde vi planlagt å være klare til å få med oss solnedgangen på Key Largo, og hastet ned til stranden litt før personalet på hotellet sa den gikk ned. Selvfølgelig var vi litt i seneste laget, da det skulle komme noen skyer for første gang hele den dagen, som snøt oss for hele solnedgangen. Det ble derimot noen fine bilder likevel da :)

sunset1

sunset2

sunset3

sunset5

sunset4

– Charlotte

I går ankom vi vårt nest siste stopp på denne utflukten, nemlig Key Largo. Vi var her rundt klokken 14, og etter to dager i by var det om å gjøre å få smurt kroppen inn med faktor og komme seg så fort som overhodet mulig på stranda. Det er ikke så veldig til strand her, med fy så vakkert og idyllisk likevel. Dette blir virkelig to dager i paradis.

Key Largo

Key largo3

key largo5

Key Largo2

Key largo4

Key largo8

– Charlotte

Etter en lang dusj i går ettermiddag og en rask oppfreshning (som var hyst nødvendig etter det fryktelige regnværet) bars det ut igjen så snart det sluttet å regne. Det var siste kveld i Miami, så det gjalds å få mest mulig ut av det :) Det ble en liten promenade langs stranden, før vi gikk litt gatelangs. Vi var blant annet innom Miami Ink, det er jo et museum i seg selv. Jeg er egentlig ikke superfan av mange store og fargerike tattoveringer, men det de lager på Miami Ink er kunst på et helt annet nivå.

charlie miami

Miami ink

Miami ink2

– Charlotte

Tidligere i dag var planen å rekke et par timer med soling og bading på Miami Beach, så et par nye bikinier fra VS i går virket midt i blinken. Da vi omsider var klare for stranden kom derimot de svarteste skyene du kan tenke deg og himmelen åpnet seg så til de grader. Vi var allerede på stranden da, som medførte at det var et lite stykke å løpe tilbake til hotellet, så det var egentlig nytteløst å prøve å skynde seg, vi så ut som to våte katter allerede etter 10 sekunder… Men vi fikk sett litt, følt sanden mellom tærne og tatt noen bilder før vi måtte legge vekk kameraet :)

miamib1

Miamib5

miamib2

– Charlotte

Rundt klokken 19 i går kveld ankom vi omsider hotellet i Miami. Det ble til at vi sjekket inn før en sen middag, før vi kikket litt i uike butikker, og til slutt gikk bananas på Victoria´s Secret, for tredje gang! Det er faktisk utrolig hvor forskjellig utvalg de har i ulike byer, så da er det kanskje ikke så rart at vi fant mye fint denne gangen også.

victoria

Tina og charlotte

Natt til i dag sov jeg omtrent ingen ting, så jeg var tidlig klar i dag. Frokosten på hotellet kan vel nesten ikke kalles frokost, den var stusselig, men juicen var god da (det må da telle for noe). Litt etter klokken 10 var vi på Big Bus City Tours for å rekke å se litt mer enn man gjør når man rusler rundt i gatene. I tillegg var det så innmari varmt i dag, så det var utrolig deilig med åpen buss og litt vind i håret (sett bort fra at alt så ut som en eneste stor floke når vi var ferdige).

Miami4

Miami3

Miami8

Miami11

miami10

Miami7

Miami14

– Charlotte

De fem neste dagene er vi på farten mot Key West med stopper og overnattinger her og der. Vi kjørte fra Kissimme i dag tidlig, og brukte noen timer i herlige Sarasota før vi kjørte videre. Nå har vi akkurat ankommet hotellet i Naples, hvor vi blir til i morgen, da står sumpsafari i Everglades på planen!

sarasota

Sarasota4

sarasota2

sarasota1

sarasota6

sarasota5

– Charlotte

På tirsdag var vi på Daytona Beach. De reklamerte selv for at det er verdens mest kjente strand, men det kan jo helt sikkert diskuteres. Det er uansett en fin strand, og det var deilig at det ikke var så uendelig mye folk.

DB1

DB7

DB6

DB9

Vi ruslet litt rundt langs stranden (som viste seg å være lurt) før vi leide solsenger. Vi tenkte at to-tre timer på stranden kansje ble litt lite, men så feil skulle vi ta. Da vi skulle reise videre litt etter klokken tre var alle så solbrente over alt at det hadde vært skummelt å ligge lenger. Og dette var til tross for faktor 30 og til og med 50 på utsatte steder. Vi fikk med andre ord virkelig kjent på kroppen hvor mye mer sola tar på stranda i forhold til bassenget. Etter en dag med mye aftersun og lite sol er vi igjen klare for solingstjeneste, men alt med måte selvfølgelig :)