Kvinnemagasinet FemelleVåre bloggereBlogge hos oss?Ukens konkurranseFå nyhetsskriv


Arkiv for mars 2012

// Jakke – H&M // Topp – Bik Bok // Bukse – Zara Woman // Veske – H&M // Sko – Økonomi sko //

– Charlotte

Vi kvinner har til stadighet ting vi irriterer oss over at menn ikke forstår. Jeg har akkurat skrevet en artikkel for Femelle som tar for seg noen av disse tingene. Artikkelen kan du lese HER =)

Legg gjerne igjen en kommentar om hva dere synes, og om dere er enig eller uenig ♥

– Charlotte

Definitivt en av mine favorittfarger denne våren. Begge fra Gina Tricot.

– Charlotte

Dagen i dag startet i armkroken til kjæresten, hvor vi ble liggende en god stund før vi fikk i oss frokost og en stund med sol på terrassen. Litt senere på dagen reiste vi inn til Oslo og en tur på Yogurt Heaven. Mm, frozen yogurt ♥ Fettfri for de som måtte lure. Og de har både sunne og ikke fullt så sunne toppinger. Flere som har vært der?

Etter frozen yogurt ble det en rask vandring gjennom Slottsparken hvor vi så mange av de fineste vårtegnene, før kjæresten ble sendt avgårde tilbake til Mågerø. Det ble derimot ingen vanlig avskjed i dag. Siden jeg hadde en avtale på SATS 18.30 måtte jeg ta buss hjem, men da jeg hadde satt meg på bussen oppdaget jeg til min store forferdelse at kjæresten fortsatt hadde en av mine poser! Med alt av treningstøy, sminke og nye sko. Og ettersom det var uaktuelt å leve en uke uten dette, måtte jeg hoppe av bussen på neste stopp, og kjæresten måtte løpe meg i møte. Jeg rakk akkurat neste buss, og han rakk på håret sin buss, så det gikk heldigvis helt OK :D

Håper alle har hatt en fin helg, og at dere får en super uke :D

– Charlotte

// Tunika – Gina Tricot // Belte – Bik Bok // Sko – Jenny Skavlan for Bik Bok //

– Charlotte

// Topp – Gina Tricot // Veske – Bik Bok // Sko – Bik Bok // Shorts – Vero Moda // Solbriller – H&M // Smykke – Gina Tricot //

– Charlotte

Sitter man lenge foran PCen på jobb eller skole, eller bare snoker rundt på Facebook i timesivs, kan man oppleve å bli litt rød eller sår i øynene. Jeg snakker i alle fall for min egen del, hvor både skole, jobb og hobby foregår på PCen gjennom stoler deler av dagen, og på kveldstid hender det jeg ser ut som om jeg ikke har sovet på minst 50 timer.

For å forhindre røde og såre øyne som følge av for mye PC, bør man spise mer frukt og grønnsaker som er rike på antioksidanten lutein. Forskning tyder på at lutein er bra for øyehelsen og kan beskytte øyet mot skadelig lys fra PCskjermer. Grønnsaker man bør spise mye av er grønnkål, spinat, brokkoli, mais og erter. Disse grønnsakene vil bidra til å forbedre øyets evne til å se konstraster på PCskjermen.

– Charlotte

// Genser – Bik Bok // Bukse – Only // Veske – Bik Bok // Sko – Din Sko // Øredobber – Gina Tricot //

– Charlotte

Litt før 11 i dag, fikk jeg besøk av fine Mia min. Sett bort i fra regnskura i dag, har vi hatt en kjempefin dag i byen med shopping, middag og kaffe på Egon ♥

Selv om man skal kontrollere hva man putter i munnen, er det viktig å kose seg litt innomellom. Spesielt i helgene bør man tillate seg selv å skeie ut bittelitt. Med litt kos en gang i blant, er det lettere å opprettholde et sunnere kosthold over en lengre periode også.

Tusen takk for en fin dag Mia ♥ Love u

– Charlotte

Nå er våren virkelig her, og det er lite som kjennes bedre akkurat nå! I tillegg er det veldig mye som er lov i moteverdenen denne sesongen, noe som er ganske deilig. Noe for enhver. Les artikkelen min for Femelle om vårens største trender HER.

 Fin dag til alle

– Charlotte

Jeg har sagt dette til meg selv en stund nå, uten at jeg kan skryte av å ha gjort noe stort med det. Enda. I morgen klokken 06.30 er jeg tilbake på SATS (etter en ALT for lang pause), og starter trimmingen av kroppen igjen. Er det flere som kjenner seg igjen i det første, er det bare å henge seg på, hihi. Nå er våren her for alvor, ingen kan si noe annet etter de siste dagers fantastiske vær! Og det er kanskje lurt å få på plass noen treningsrutiner for å få kroppen i orden til sommeren nå. Bortsett fra de som er flinke, og allerede har det da, selvsagt!

 Finn motivasjon. Jeg for min del, synes det kan være litt vanskelig å komme i gang etter en så lang pause, men det gjelder å finne den riktige motivasjonen, så vil treningen (forhåpentligvis) gå som en lek.

 All trening er bedre enn ingen trening. Det er ikke alltid det er like lett å finne tid til treningen, men all trening er bedre enn ingen trening, uansett lengde. Hvis 10-20 minutter med hjemmetrening er alt man har tid til en dag, er dette langt bedre enn å hoppe over økten. Hjemme kan man fint bruke kroppen som egenvekt, eller lette vekter, og det vil også gi resultater. Eller man kan invistere i en rockering. Jeg kjøpte min HER for 299 kroner, og er veldig fornøyd!

Sett deg realistiske mål. Dette er veldig viktig hvis man skal holde motivasjonen oppe i lengre tid. Setter man for høye krav til seg selv, vil man fort kunne bli demotivert dersom man ikke greier å oppnå dette, og man gir fortere opp.

♥ Skap rutiner. For at man skal få mest mulig ut av treningen er det lurt å innarbeide en rutine, slik at treningen blir en naturlig del av livet ditt. Det krever fokus og selvdisiplin i begynnelsen, men får man på plass en rutine fort, vil man få mye igjen for dette. Det er også viktig å ha i bakhode at dersom man lar seg selv vike mye fra rutinen når man har innarbeidet den, er det alt for lett å få en lengre treningsstopp igjen (Just sayin’, snakker av erfaring, hihi).

Skaff deg en treningsbuddy. Dersom man synes det er litt stusselig å trene alene hele tiden, kan man gjerne utfordre noen venner. På denne måten kan man også motivere hverandre, og kanskje det blir lettere for mange å komme i gang hvis man har noen som pusher litt og motiverer.

♥ Tren variert. Hvis man er en person som fort blir lei, kan det være vesentlig å trene relativt variert. Spesielt nå som vårsesongen er her, burde ikke det være noe problem. Da kan man fint trene både inne og ute.

Lykke til  hvis det er flere enn meg som er i startfasen :D

– Charlotte